Творець понуро, із співчуттям усміхається своїм Сірим Вартам, тому Церква стверджує, що нема жертви, більшої за їхню.

Сірі ВартиОрден вояків із винятковою здібністю, який посвячений боротьбі з темнородами по всьому Тедасу. Їхній штаб розташований безпосередньо у місці заснування Ордену, у твердині Вайсгаупт в Андерфельсі, але вони присутні також й у більшості інших країн.

Сірі Варти відомі тим, що набирають у свої лави новобранців, нехтуючи їхнім злочинним минулим, а також расовими, соціальними, національними, релігійними чи іншими особливостями. Якщо Сірий Варт вважає, що потенційний член ордену має потрібні риси вдачі, достатньо здібний і майстерний, то цього достатньо, аби спробувати його у службі ордену. Рекрутовані люди, ельфи чи дварфи або стають Сірими Вартами, або помирають — дороги назад нема. Можливо, тому в Ордені так мало воїнів.

Незважаючи на невелику кількість, Сірі Варти щоразу відігравали визначну роль у перемозі над кожним Мором , і тому є життєво необхідними для виживання світу загалом.

Історія[ред. | ред. код]

Ви захищатимете їх, та вони ненавидітимуть вас за це. Кожного разу, коли Мор не стелитиметься поверхнею, людськість робитиме усе можливе, щоб забути, як ви їм потрібні. І це добре. Нам потрібно стояти осторонь них, навіть якщо для цього вони повинні відштовхувати нас, щоб змусити нас це зробити. Відстороненість — обов'язкова обставина, за якої ми можемо ухвалювати рішення.
— Кристоф, Варт-Комадор Орлею у Блаженному Сторіччі.

Перший Мор та Заснування Ордену[ред. | ред. код]

Співали ми до наймудріших,

До окрилених виночерпіїв небесного

склепіння...
Пісня Світла, Славень Андрасте 1:3

Перший Мор почався у -395 році Давнини (800 ТЕ) і тривала 192 роки. На Глибоких трактах , — підземних шляхах, які спорудили Гноми, — роїлися огидні істоти, яких називати "темнородами". Ця зграя потвор здавалися незліченною, вони поширювали Скверну , яка уражала інших живих істот, перетворюючи їх на несамовитих чудовиськ, і зіпсовувала та отруювала безпосередньо їх довкілля. Церква Творця стверджує, що Мор був наслідком входження тевінтерських магістрів у Марево через обряд і намагання узурпувати трон Творця у Золотому Місті; проте цю версію заперечували інші раси, особливо гноми, які першими зіткнулись із темнородами ще до того, як ті почали вилізати на поверхню. Утім, вторгнення темнородів — який назвали Мором — згодом знищив майже всі підземні королівства гномів і почав поширюватися поверхневим світом. Під землею війна з цими істотами тривала безперервно, бо Глибинні тракти кишіли ними. Тедас поринув у безладдя: почалися темні часи. Було виявлено, що темнородів очолює незміренно могутнім драконом , який був опоганений скверною; це створіння назвали Архідемоном. Вважають, що він є одним з Прадавніх Богів, яким поклоняється Тевінтер. 

У твердині Вайсгаупт у безлюдному Андерфелсі відбулася зустріч. Імперські солдати з Тевінтеру , досвідчені ветерани, які все життя тільки й знали війну, зійшлися. Коли вони покинули Вайсгаупт, вони зреклися власних присяг Імперії. Називаючи себе Сірими Вартами, вони заприсяглися, що прийматимуть кого завгодно, незалежно від їхньої раси чи походження - без різниці, якщо лише вважатимуть придатними до слугування ордену.

Варти розпочали агресивну кампанію проти темнородів, повернувши землі, які більшість вважали втраченими. Вони виявились нагальною, вкрай потрібною іскрою надії у найтемніші години і хутко здобули визнання. Протягом наступних 100 років людству повільно вдалося витримати й витурити Мор. Нарешті у -203 році Давнини (992 ТЕ) Сірі Варти зібрали військо союзників, що складалася з вояків Тевінтерської імперії, племен Циріан (земель, які стануть Орлеєм ), та Ривейна , щоб протистояти головному полчищу темнородів на чолі з Архідемоном; в останньому виявився Прадавні Богом Думата. На Тихих Рівнинах, які сьогодні слугують кордоном між Тевінтером та Неваррою, велися величезні бої. Об'єднане військо розбило полчище темнородів і Варти вбили Думата; зі смертю Архідемона ординську жагу до боротьби було розтрощено. Знадобилося кілька років для того, щоб викорінити решту темнородів на поверхні, але Мор закінчився й Сірі Варти викарбувли власну легенду. Після битви на Тихих Рівнинах люди звеличували та глибоко шанували Вартів, і більшість народів офіційно присягали підтримувати оборону від майбутньої навали темнородів. Їм також надали Право Призову , щоб забезпечити достатню кількість новобранців.

Наступні персонажі, відомості та події у цьому розділі не є [b]канонічними[/b] у всесвіті Dragon Age та існують винятково у межах настільної рольової гри Dragon Age.

Світлини[ред. | ред. код]